Segítség egy webáruház marketing tervének elkészítéséhez
Mielőtt kidolgoznánk a marketing stratégiánkat, egy mindent megelőző, alapos piackutatásra van szükségünk annak érdekében, hogy beazonosítsuk a legígéretesebb piaci lehetőségeket, tulajdonképpen felmérjük a keresletet. A piackutatásra fordított idő és energia csöppet sem felesleges, hiszen ezáltal minimalizáljuk a kockázatot (például annak kockázatát, hogy egy túltelített piacra lépjünk be) és növeljük a siker esélyét.
Részletesen fel kell mérni:
Mindenképpen fontolóra kell venni még a következő mutatókat:
Egy alapos piackutatás során választ kapunk olyan kérdésekre, amelyek tökéletesen körülírják célpiacunkat és a prognosztizálható piaci kilátásokat. A célcsoport vizsgálata több szempontból lehetséges: demográfiai és pszichológiai jellemzők alapján egyaránt.
A demográfiai jellemzők közé tartozik:
A pszichológiai jellemzők közül fontos szemügyre venni:
A piackutatást a saját adottságaink vizsgálata, vagyis a SWOT-analízis követi. A SWOt-analízis során legcélszerűbb táblázatos formában fölvázolni erőségeinket (strenghts), gyengeségeinket (weaknesses), lehetőségeinket (opportunities) és a ránk leselkedő veszélyeket (threats).
A gyengeségek olyan belső tényezők, amelyekről tudjuk, hogy nem működnek megfelelően, de mód van arra, hogy ezeket kijavítsuk. Az erősségek ugyancsak belső tényezők, azok a pozitív dolgok, amelyektől jól működik a cég. A lehetőségek és a veszélyek külső tényezők, bővebben kifejtve: a lehetőségekre nem lehetünk hatással, ám kedvező jellegük miatt rájuk építve erősségeinket kihasználhatjuk ezeket. A veszélyek a befolyásunkon kívüli, kockázatot jelentő elemek.
A marketing terv kezdeti szakaszához tartozik a piackutatáson és a SWOT analízisen túl a versenytárs-elemzés is. A következő szempontokat érdemes figyelembe venni: