Segítség egy webáruház marketing tervének elkészítéséhez
A marketing tervet sokan az üzleti élet megkeserítőjének tartják, felesleges vagy épp szükséges rossznak. Pedig nem csak egy hagyományos, offline üzletnek van rá szüksége, hanem egy webáruháznak is. A marketing terv nem más, mint egy alaposan körüljárt, jól megírt jelentés. Szükséges, mondhatni alapvető fontosságú dokumentumról van szó mind a nagy cégek marketing osztályai, mind az indulóvállalkozások számára. A marketing terv alapvetően:
A marketing terv összetevői a következők: tervezés, megvalósítás, ellenőrzés, kiértékelés. Minden marketing tervnek választ kellene adnia a következő kérdésekre:
Az összetevőknél említett tervezés részben nem csak azt kell leszögeznünk, hová tartunk, mi a célunk, hanem azt is, hogy jelenleg hol tartunk. Tisztában kell lennünk erősségeinkkel ugyanúgy, mint gyengeségeinkkel. Ismernünk kell az aktuális e-kereskedelmi tendenciákat, jelenlegi és leendő vásárlóinkat, a keresőkben a számunkra fontos kulcsszavakra előkelő helyen szereplő versenytársainkat ? ez a folyamat a tervezés.
A tervezés után jutunk el a marketing terv ?megvalósítás? részéhez, mely azt kell tartalmazza, hogy a webáruház milyen módon kívánja elérni az általa kitűzött célokat.
A megvalósítást mindig ellenőrzés követi. Ez minden tervnek része kell, hogy legyen. Ennek segítségével biztosítható, hogy valóban oda jutunk el, ahová terveztük; úgy érjük el a célt, ahogyan elképzeltük. A tervezés során feltételezett körülmények a megvalósítás során megváltozhatnak, ezért könnyen előfordulhat, hogy menet közben szükséges lesz változtatni a terven.
Az eredmények felmérése, a marketing terv kiértékelése végül pedig lehetőséget ad, hogy tanuljunk a hibánkból, ami pedig eredményt hozott, azt a későbbiekben is alkalmazzuk.