Segítség egy webáruház marketing tervének elkészítéséhez
Mindenekelőtt essen szó arról, melyek azok az eszközök, amelyek a célok elérését segítik. Arról a bizonyos 4P-ről van szó, amely a product, a price, a place és a promotion szavak kezdőbetűjéből tevődik össze; ezek a termék, az ár, az értékesítési pontok és a reklámozás.
A termékpolitika elsődleges feladata, hogy meghatározza azt a termékskálát, amely a webáruház kínálatát alkotja, majd ennek részletezésével foglalkozik: a termékek a termék-életgörbe melyik szakaszában helyezkednek el, a termékskálán mely termékek egészítik ki egymást és melyek elégítenek ki azonos igényeket, milyen termékfejlesztések folynak épp a vállalatnál. A termékpolitikához tartozik a termékfejlesztés is, így például a termék fogyasztóinak rendszeres megkérdezése ugyanúgy, mint a fogyasztóvédelem vagy a reklamációk kezelése.
Az árképzés stratégiai jelentőséggel bír. Figyelembe kell venni célpiacunk sajátosságait, hogy milyen árfekvésű termékeket lesznek képesek megfizetni. Termék és célpiacfüggő: tehetjük magasra az árainkat, ezzel egyesek ehhez magas minőséget, míg mások magasabb presztízst társítanak. Ugyanakkor az alacsony árfekvés is igen széles rétegek számára vonzó.
Azok az értékesítési pontok, ahol a fogyasztó megvásárolhatja a terméket. Webáruház esetén nincs értelme a vállalkozás területi elhelyezkedéséről beszélni, hiszen országosan értékesíthetünk. Azokat a tényezőket azonban nem árt összeírni, milyen előnyökkel bír marketing szempontból a választott értékesítési forma.