segítség a célok elérésében

A marketing mix bemutatása

Mindenekelőtt essen szó arról, melyek azok az eszközök, amelyek a célok elérését segítik. Arról a bizonyos 4P-ről van szó, amely a product, a price, a place és a promotion szavak kezdőbetűjéből tevődik össze; ezek a termék, az ár, az értékesítési pontok és a reklámozás.

1. Product

A termékpolitika elsődleges feladata, hogy meghatározza azt a termékskálát, amely a webáruház kínálatát alkotja, majd ennek részletezésével foglalkozik: a termékek a termék-életgörbe melyik szakaszában helyezkednek el, a termékskálán mely termékek egészítik ki egymást és melyek elégítenek ki azonos igényeket, milyen termékfejlesztések folynak épp a vállalatnál. A termékpolitikához tartozik a termékfejlesztés is, így például a termék fogyasztóinak rendszeres megkérdezése ugyanúgy, mint a fogyasztóvédelem vagy a reklamációk kezelése.

2. Price

Az árképzés stratégiai jelentőséggel bír. Figyelembe kell venni célpiacunk sajátosságait, hogy milyen árfekvésű termékeket lesznek képesek megfizetni. Termék és célpiacfüggő: tehetjük magasra az árainkat, ezzel egyesek ehhez magas minőséget, míg mások magasabb presztízst társítanak. Ugyanakkor az alacsony árfekvés is igen széles rétegek számára vonzó.

3. Place

Azok az értékesítési pontok, ahol a fogyasztó megvásárolhatja a terméket. Webáruház esetén nincs értelme a vállalkozás területi elhelyezkedéséről beszélni, hiszen országosan értékesíthetünk. Azokat a tényezőket azonban nem árt összeírni, milyen előnyökkel bír marketing szempontból a választott értékesítési forma.

4. Promotion
  • fizetett keresőhirdetések,
  • keresztmarketing,
  • hírlevelek,
  • linkmarketing,